وبلاگ

تاریخچه کاغذ کدام کشور کاغذ را اختراع کرد؟ کاغذ پاپیروس کاوه | سایت ایرنا

تاریخچه کاغذ کدام کشور کاغذ را اختراع کرد؟ کاغذ پاپیروس کاوه | سایت ایرنا

سومری‌ها از هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد بر روی لوح‌های گلی می‌نوشتند. بابلی‌ها نیز این روش را از سومری‌ها آموخته و کتابخانه‌ی بزرگی از لوح‌های گلی درست کرده‌ بودند. آن‌ها گل را به صورت ورقه‌ای کلفت در می‌آوردند و پیش از آن که خشک شود، دانسته‌های خود را به خط میخی روی آن کنده‌کاری می‌کردند. سپس، آن را در آفتاب خشک می‌کردند یا برای ماندگاری بیشتر و جلوگیری از فرسایش آنها در کوره‌‌های سفال‌پزی، می‌پختند. انتخاب نوع کاغذ مناسب می‌تواند به کیفیت کار و نتیجه نهایی کار چاپ کمک کند.

  • چینی‌ها قرن‌ها با حسادت از راز کاغذسازی محافظت می‌کردند تا اینکه در قرن ششم، اختراع آنها توسط راهب بودایی دام جینگ به ژاپن آورده شد.
  • دلیل اصلی این است که الیاف چوب یکی از گران‌ترین اجزای کاغذ است و کاغذهای بدون پوشش (معمولی) نسبت به کاغذ گلاسه (پوشش‌داده شده) به نسبت فیبر بالاتری نیاز دارند.
  • با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید از انواع برگه های موجود در فروشگاه تورنگ خریداری کنید و آن را با نخ کنف رنگی، کاغذ گیپور، لیبل بسته بندی و گیفت تگ تزیین کنید.
  • از گرماژ 170 و 135 آن معمولا برای چاپ بروشور و کاتالوگ های معمولی و یا کتاب های لوکس تمام رنگی استفاده می شود.

پس اگر صاحب هر کسب‌وکاری هستید به‌خصوص اگر در حوزه لباس فعالیت دارید نوع بسته بندی لباس را دست‌کم نگیرید. کاغذ های پوستی و یا مومی بدون چاپ بیشتر مناسب محصولات فله ای و ارزان قیمت بازار است. وقتی روی این کاغذ لوگوی شما چاپ شود به راحتی می توانید توجه به جزئیات، زیبایی و لوکس بودن محصول خود را به رخ بکشید و کالای خود را با حاشبه سود بیشتری به بازار عرضه کنید.

  نمایندگی پکیج ایران رادیاتور در کرج فروش پکیج ایران رادیاتور تعمیر پکیج ایران رادیاتور | parsepackage

مقوا گلاسه 200 گرم A3 مدل براق بسته 250 برگی

ازآنجایی‌که تقاضا برای پارچه‌های کاغذسازی از عرضه پیشی گرفت، به دنبال مواد جایگزین مانند خمیر چوب بود. دست‌کم از هزارهٔ دوم پیش از میلاد، آدمیان آموختند که می‌توانند از پوست جانوران کاغذ ایرنا چرمی (پارشمن) بسازند. ایرانیان روی پوست گاو، گاومیش و گوسفند و رومی‌ها بر پوست خر وحشی می‌نوشتند. پوست‌ها پس از دباغی و صیقل‌کاری به اندازهٔ نازک و نرم از کار درمی‌آمدند که در زیبایی و نیکویی شاهکار به‌شمار می‌آمدند. برای نمونه، ایرانیان برای از بین بردن بوی ناخوشایند چرم، در روند ساختن پارشمن، به آن گلاب می‌افزودند.

مقوای پشت طوسی

ممکن است اصطلاح GSM را در رابطه با کاغذ دیده باشید و تعجب کنید که معنی آن چیست. GSM مخفف «گرم بر متر مربع» است و به وزن یک تکه کاغذ اشاره دارد. کاغذ با تعداد GSM بیشتر سنگین‌تر است، در حالی که کاغذ با GSM کمتر سبک‌تر است.

انواع کاغذ و مقوا

یکی دیگر از این مواد «سنگ» بوده‌است که دوام آن به‌مراتب از گل بیشتر است، اما در عوض سنگین تر بودن آن بیشتر زحمت تولید می‌کرده، استعمال گل و سنگ به‌علت اشکال حمل و نقل و بزرگی حجم چندان شیوع نداشته. امولسیون شیری رنگ رزین سیماکریل اس اچ بر پایه استایرن آکریلیک، دارای فیلم شفاف می‌باشد. این رزین پس از خشک شدن به جامدی سخت و بی رنگ تغییر شکل می‌دهد. شفافیت و براقیت بسیار بالا و حفظ این شفافیت با گذر زمان، سختی فیلم ، ثبات شستشویی مورد قبول، مقاومت در برابر دما و فیلر خوری مناسب از ویژگی‌های خوب این رزین است.

  انواع مدل ابرو برای صورت های مختلف نحوه انتخاب مدل ابرو مناسب فرم صورت