وبلاگ

خرید شیر پروانه ای انواع شیر پروانه ای قیمت شیر پروانه ای | کسری ساران

خرید شیر پروانه ای انواع شیر پروانه ای قیمت شیر پروانه ای | کسری ساران

در مقابل دیسک‌های غیر هم مرکز حرکت بدون اصطکاکی را ایجاد کرده و می‌توانند سطح تماس بیشتری را با سیال به وجود آورند. این نوع شیر‌ها با استفاده از مواد فلزی ساخته شده اند و می‌تواند فشار و دمای بالا را به راحتی تحمل کنند. طراحی ساده باترفلای ولو، آنها را به انتخابی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر انواع شیرهای کنترل تبدیل کرده است. از آنجایی که این نوع شیرها دارای مزایایی همچون وزن سبک و فشرده تر بودن و نصبی آسان را شامل هستند.

  • در کنار تنظیم شیر سیگنالی به پنل‌های واسط سیستم ارسال خواهد شد.
  • با این حال، انجام این کار توصیه نمی شود، زیرا به دیسک سوپاپ آسیب می رساند و بر آب بندی سیستم لوله کشی، تأثیر منفی دارد.
  • شعاع چرخش 90 درجه امکان آب بندی سریع در هنگام تحریک را فراهم می کند که کنترل جریان دقیق تری را با حداقل تلاش برای روشن و خاموش کردن شیر فراهم می کند.
  • شیر پروانه‌ای از نظر نوع اتصال به دو نوع فلنج ‌دار و بدون فلنج (ویفری) تقسیم می ‌شود.
  • اندازه این مدل شیرها کوچک است و هنگامی که با اکچوئیترهای پنوماتیک به کار می روند بسیار سریع حرکت می کنند.

این دیسک بر روی یک محور چرخشی نصب می شود همانطور که چرخ دستی را می چرخانید تا جریان سیال را متوقف کنید، دیسک به سمت پایین حرکت می کند و جریان را مسدود می کند. در شرایط کاملاً باز، دیسک شیر یک زاویه 90 درجه نسبت به جریان سیال ایجاد می کند. هر شیر پروانه ای ویفری یک گیت بزرگ دیسکی شکل دارد که حول محوری مرکزی به اندازه 90 درجه می‌چرخد. از آنجا که ابعاد دهانه این شیرها بزرگ است، لذا وزن دیسک نیز قابل توجه خواهد شد.

  قیمت روز آهن آلات قیمت روز آهن کیلویی در بازار اهن انلاین آرتان پرس | fooladiha

شیر پروانه ای بدنه فولادی

شیر های پروانه ای یو پی وی سی و پلی پروپیلن عموما برای سیالات خورنده و اسیدی استفاده می شود. لازم به ذکر است دمای کاری مناسب برای شیر های UPVC کمتر از 60 درجه سانتی گراد و برای شیر های PP حداکثر 90 درجه سانتی گراد می باشد. علاوه بر جنس بدنه، جنس دیسک هم از مواردی است که در زمان خرید شیر پروانه ای باید به آن دقت کنید. در ساخت دیسک باترفلای ولو معمولا از چدن، آلومینیوم، کربن استیل، استنلس استیل، آلومینیوم برنز و آهن انعطاف پذیر ساخته می‌شود. نکته ای که باید در نصب شیرهای پروانه رعایت کرد این است که آن ها را در حالت باز باید نصب کرد تا نشیمنگاه لاستیکی در حالت بسته، مانع باز شدن شیر نشود. مهم ترین قسمت های این شیر بدنه، دیست، شفت و سیت (نشیمنگاه) هستند.

مزایای شیر پروانه ای

یکی از معایب شیرپروانه ای اهرمی آن است که در اثر قطع و وصل شدن سریع، موجب آسیب پذیری به اتصالات و سیستم آتش نشانی می شود. بنابراین، شیر پروانه ای یا همان باترفلای ولو بیشتر برای مهندسی شهری، مخازن سپتیک، ساخت خطوط لوله آب، حفاظت از محیط زیست و کاربردهای برق آبی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توانید از یک محرک اتوماتیک، چرخ دنده یا دستگیره برای کار با آنها استفاده کنید. اما به فراخور سیال برای طراحی دیسک و سیت آنها از متریال‌های تخصصی استفاده خواهد شد.

امروزه انواع شیر پروانه ای را از فلزات مختلفی مانند کربن استیل فولادی، استیل ضدزنگ، برنج، چدن و آلیاژ‌های مختلف می‌سازند. انواع عملگرهای تولید شده برای شیرهای پروانه‌ ای شامل عملگرهای پنوماتیکی، دستی و هیدرولیکی می باشند. شیرهای پروانه ای به 3 دسته ی فلنج دار، ویفری و لاگ دار تقسیم می شوند. در ادامه هرکدام از این شیر پروانه ای به طور مختصر توضیح داده می شوند. در بخش قبلی با کاربردهای شیر پروانه‌ ای آشنا شدیم و دیدیم تا چه میزان در صنایع مختلف کاربرد دارد؛ در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین مزایای این شیرها را عنوان کنیم.

  میکاپ آرتیست کیست ؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ آموزشگاه آپادانا با ارائه مدرک بین المللی